U bent hier

Informatiemanagement in kaart gebracht

TitelInformatiemanagement in kaart gebracht
PublicatietypeArtikel
Publicatiejaar2003
AuteursMaes, R.
Edition2003-02
UItgavePrimaVera Working Paper
Pagina's9
Publicatiedatum06/2003
UitgeverDepartment of Information Management, Universiteit van Amsterdam
Plaats uitgaveAmsterdam
TaalNL
RefMan9801
Samenvatting

Voor veel organisaties is informatiemanagement nog onbekend gebied, in andere organisaties worstelen informatiemanagers met het helder aangeven van hun rol en betekenis. In dit artikel, bestemd voor "practitioners", wordt informatiemanagement inzichtelijk in kaart gebracht aan de hand van een 9-vlaksmodel en worden misvattingen erover weerlegd. Met een aantal voorbeelden geven we aan hoe organisaties, gebruik makend van het voorgestelde model, tot een betekenisvolle invulling van informatiemanagement komen. Er wordt voorts ingegaan op de belangrijkste aandachtsgebieden van informatiemanagement en op de verschillende rollen van de CIO. Tot slot schetsen we de nabije en meer visionaire toekomst van het vakgebied. Informatiemanagement wordt niet alleen in kaart gebracht, maar voor nu en voor de toekomst ook op de kaart gezet!

Aantekeningen

Het negenvlaksmodel en de rol en functie van een CIO.

URLhttp://oostconsulting.nl/wp-content/uploads/2013/06/Informatiemanagement.pdf
Citation Keyref_9801
Datum eerste publicatie: 
zondag, 1 november 2015 - 4:30pm
Share/Deel